Dynamics 365 Oktober 2018 Update: Wat is er nieuw?
Op zeer korte termijn zal de Dynamics 365 Oktober 2018 Update worden vrijgegeven. In deze blog gaan we langs belangrijke verbeteringen en wijzigingen die de update met zich meebrengt.
Unified Interface
Beheerders kunnen op organisatieniveau functies binnen de Unified Interface in- of uitschakelen, zoals records samenvoegen, bulkbewerkingen, geavanceerd zoeken, records delen en werkstromen op verzoek. Een belangrijk punt dat Microsoft aangeeft is dat de oktober update een hoop nieuwe functies zal bevatten die alleen beschikbaar zullen zijn in de Unified Interface.
Met het vooruitzicht dat de Unified Interface met de oktober update gelijk wordt getrokken met de huidige web-interface, en mogelijk zelfs zal overschaduwen, is het beheerders aangeraden om alvast te leren hoe de nieuwe interface werkt.
De huidige web-interface zal beschikbaar blijven na de oktober update, maar Microsoft heeft wel plannen om de support hiervoor in de toekomst te beëindigen.
LinkedIn Integratie
In de oktober update zullen meer LinkedIn Sales Navigator-besturingselementen beschikbaar komen*. Voor het eerst zullen deze besturingselementen aanpasbaar zijn en kunnen ze worden toegevoegd binnen de context van de processtromen van de Unified Interface.
Bijvoorbeeld, binnen de eerste fase waarin een lead of verkoopkans zich bevindt, kun je potentiële ijsbrekers en gespreksopeners voor verbindingsverzoeken door gedeelde groepen en andere overeenkomsten te identificeren.
Verdere ontwikkelingen omvatten onder meer het gebruik van LinkedIn-profielfoto’s om records in Dynamics mee te vullen. Op de lange termijn heeft Microsoft het plan om LinkedIn PointDrive interacties om relatieanalyses te gebruiken als onderdeel van een algemene ‘gezondheidsscore’ van relaties.
Aangepaste besturingselementen in processtromen
Dit werkt voor zowel de Unified Interface als de huidige web-interface. Deze besturingselementen bevatten onder meer sliders, schakelaars, radiale knoppen en LinkedIn-integratie.
Afhankelijke Optiesets
Een mooi voorbeeld van een nieuwe functionaliteit die wordt toegevoegd aan de Unified Interface, zijn afhankelijke optiesets waar gegevens beter kunnen worden vastgelegd.
Zonder dat er code aan te pas komt, kunnen regels worden geconfigureerd tussen optiesets. De waarden van de tweede dropdown-lijst zijn contextueel aan de selectie van de gelinkte optieset. Bijvoorbeeld: een bovenliggende optieset kan worden gebruikt om aan te geven om welk type bedrijf het gaat, en nadat je bijvoorbeeld softwareleverancier hebt gekozen, zal de onderliggende optieset alleen nog opties tonen die gerelateerd zijn aan de selectie, zoals Dynamics 365, Salesforce of Exact.