De unieke kracht van Dynamics 365
Dynamics 365 is een CRM systeem dat aan de ene kant veel functionaliteiten en mogelijkheden kent; en aan de andere kant zeer eenvoudig in gebruik is. Eén van de functionaliteiten waarop Dynamics 365 zich onderscheidt, is de naadloze integratie met Office 365 applicaties, zoals Excel, SharePoint, Word en Outlook. In deze blog lichten we voor deze applicaties toe hoe de integratie met Dynamics 365 (in de praktijk) werkt en hoe je nog productiever kunt werken.
Excel
In een CRM systeem waarin veel contactpersonen en klanten staan, is het handig als er bijvoorbeeld een mogelijkheid is om in één keer alle contactpersonen aan te passen. Denk aan een wijziging die voor meerdere contactpersonen moet worden doorgevoerd, zoals het toevoegen aan een marketinglijst.
De integratie met Excel biedt deze mogelijkheid. Door simpelweg op de knop ‘Bewerken in Excel (online)’ te klikken, werk je direct vanuit Dynamics 365 in een Excel spreadsheet, met daarin alle contactpersonen die jij wilt bewerken. Zodra je de gewenste wijziging(en) hebt doorgevoerd, klik je op ‘Opslaan’ en je contactpersonen zijn weer up-to-date.
SharePoint
SharePoint is gemakkelijk te gebruiken om bestanden op te slaan en te delen binnen je team. De integratie met SharePoint zorgt er niet alleen voor dat je deze bestanden vanuit de vertrouwde Dynamics-omgeving kunt benaderen (uploaden, downloaden en bewerken), maar ook dat deze bestanden onder klanten, contactpersonen, verkoopkansen, et cetera kunnen worden opgeslagen. Zo zie je direct bij welke klant of contactpersoon de bestanden horen en creëer je een duidelijk overzicht voor iedereen binnen je team.
Word
In Dynamics 365 kun je eenvoudig verkoopkansen en prijsopgaven beheren, maar het wordt pas echt handig als je met één druk op de knop de gegevens kunt exporteren naar een kant en klare offerte. De integratie met Word zorgt ervoor dat dit mogelijk is.
Vooraf kun je een offerte-sjabloon opstellen, helemaal in de huisstijl van jouw organisatie. In dit sjabloon worden alle benodigde gegevens uit Dynamics 365 op de juiste plek neergezet. Hierdoor heb je, zonder erover na te denken, binnen mum van tijd een kant en klare offerte in je handen; klaar om verstuurd te worden naar de potentiële klant.
Outlook
Met de Outlook-integratie heb je vanuit Outlook toegang tot alle gebruikersfuncties van Dynamics 365. Allemaal zonder dat je Outlook hoeft te verlaten. Ben je bijvoorbeeld een e-mail aan het typen en heb je het adres van de klant nodig? Geen probleem! Dankzij de integratie tussen Dynamics 365 en Outlook kun je deze gegevens snel en gemakkelijk opzoeken in het CRM systeem.
Naast Excel, Sharepoint, Word en Outlook, integreert Dynamics 365 ook met OneNote (opslaan van notities), Teams (direct bellen vanuit Dynamics 365) en Power BI (verregaande business intelligence).