Skip to main content

De unieke kracht van Dynamics 365

Dynamics 365 is een CRM systeem dat aan de ene kant veel functionaliteiten en mogelijkheden kent; en aan de andere kant zeer eenvoudig in gebruik is. Eén van de functionaliteiten waarop Dynamics 365 zich onderscheidt, is de naadloze integratie met Office 365 applicaties, zoals Excel, SharePoint, Word en Outlook. In deze blog lichten we voor deze applicaties toe hoe de integratie met Dynamics 365 (in de praktijk) werkt en hoe je nog productiever kunt werken.

Excel

In een CRM systeem waarin veel contactpersonen en klanten staan, is het handig als er bijvoorbeeld een mogelijkheid is om in één keer alle contactpersonen aan te passen. Denk aan een wijziging die voor meerdere contactpersonen moet worden doorgevoerd, zoals het toevoegen aan een marketinglijst.
De integratie met Excel biedt deze mogelijkheid. Door simpelweg op de knop ‘Bewerken in Excel (online)’ te klikken, werk je direct vanuit Dynamics 365 in een Excel spreadsheet, met daarin alle contactpersonen die jij wilt bewerken. Zodra je de gewenste wijziging(en) hebt doorgevoerd, klik je op ‘Opslaan’ en je contactpersonen zijn weer up-to-date.

 
Naast het bewerken van grote aantallen contactpersonen, kun je Excel ook gebruiken om nieuwe contactpersonen toe te voegen aan het CRM systeem en vooraf opgestelde Excel-rapportages uit te draaien. Dit maakt het migreren van je huidige systeem naar Dynamics 365 een eitje!

SharePoint

SharePoint is gemakkelijk te gebruiken om bestanden op te slaan en te delen binnen je team. De integratie met SharePoint zorgt er niet alleen voor dat je deze bestanden vanuit de vertrouwde Dynamics-omgeving kunt benaderen (uploaden, downloaden en bewerken), maar ook dat deze bestanden onder klanten, contactpersonen, verkoopkansen, et cetera kunnen worden opgeslagen. Zo zie je direct bij welke klant of contactpersoon de bestanden horen en creëer je een duidelijk overzicht voor iedereen binnen je team.

 
 

Word

In Dynamics 365 kun je eenvoudig verkoopkansen en prijsopgaven beheren, maar het wordt pas echt handig als je met één druk op de knop de gegevens kunt exporteren naar een kant en klare offerte. De integratie met Word zorgt ervoor dat dit mogelijk is.

Vooraf kun je een offerte-sjabloon opstellen, helemaal in de huisstijl van jouw organisatie. In dit sjabloon worden alle benodigde gegevens uit Dynamics 365 op de juiste plek neergezet. Hierdoor heb je, zonder erover na te denken, binnen mum van tijd een kant en klare offerte in je handen; klaar om verstuurd te worden naar de potentiële klant.

 
Naast offertes is het ook mogelijk om gegevens van onder andere klanten/contactpersonen, marketinglijsten, doelstellingen en concurrenten naar Word te exporteren. Lees meer over het besparen van kostbare tijd met sjablonen in Dynamics 365.

Outlook

Met de Outlook-integratie heb je vanuit Outlook toegang tot alle gebruikersfuncties van Dynamics 365. Allemaal zonder dat je Outlook hoeft te verlaten. Ben je bijvoorbeeld een e-mail aan het typen en heb je het adres van de klant nodig? Geen probleem! Dankzij de integratie tussen Dynamics 365 en Outlook kun je deze gegevens snel en gemakkelijk opzoeken in het CRM systeem.

 
Zo kun je razendsnel en vanuit de vertrouwde Outlook-interface gegevens bekijken, bewerken en opzoeken in Dynamics 365. De integratie zorgt er verder ook nog voor dat e-mails, afspraken en taken automatisch aan bijbehorende Dynamics-records gekoppeld kunnen worden (zoals contactpersonen en verkoopkansen). Deze gegevens kunnen inzichtelijk worden voor je hele team. Lees meer over de integratie tussen Dynamics 365 en Outlook.

Naast Excel, Sharepoint, Word en Outlook, integreert Dynamics 365 ook met OneNote (opslaan van notities), Teams (direct bellen vanuit Dynamics 365) en Power BI (verregaande business intelligence).

DYNAMICS 365 SLIMME START

Snel starten met het CRM voor het MKB.

Stephan.Steijger

Author Stephan.Steijger

More posts by Stephan.Steijger

Leave a Reply