Skip to main content

Alles wat je moet weten over de nieuwe functies van Dynamics 365

Met de Oktober 2019 Update van Dynamics 365 word je nóg productiever. De update introduceert veel functionaliteiten waar Dynamics-gebruikers lang op hebben moeten wachten. In deze blog lees je over de 6 belangrijkste toevoegingen die vanaf oktober beschikbaar zijn in elke Dynamics-omgeving.

1. VERBETERDE TIJDLIJN

De integratie met Outlook is een van de meest gebruikte functies binnen Dynamics 365. Alle activiteiten op de tijdlijn van een record zijn nu beter geordend en uitgelijnd. Hierdoor kun je meer zien van je activiteiten en is het een stuk overzichtelijker.

Per activiteit wordt er aan de rechterkant een icoontje weergegeven, zodat het voor jou direct duidelijk is om wat voor type activiteit het gaat. Daarnaast zijn er verbeteringen doorgevoerd bij een opengeklapte e-mail. Je ziet nu ook de afbeeldingen die met een e-mail zijn meegestuurd. Dit maakt het e-mailen vanuit Dynamics 365 nóg gebruiksvriendelijker!

 

2. VERBETERDE LAY-OUT

Dankzij de aankomende update zie je nog meer gegevens in één oogopslag. De uitlijning en styling is verbeterd, waardoor rijen in weergaves dichter bij elkaar komen te staan. Hierdoor zie je meer van je gegevens.

Ook in de headers van formulieren is de uitlijning verbeterd, waardoor alle velden en gegevens direct zichtbaar zijn, zonder dat je eerst nog op een pijltje hoeft te klikken.

Hiernaast is ook de navigatiebalk onder handen genomen. Ook al is de impact van deze aanpassing niet zo groot, willen we hem toch even noemen. Daar waar de balk nu nog een groenblauwe vierkante knop laat zien om andere apps te openen, is dat na de Oktober 2019 Update een stuk gestroomlijnder en ligt het in lijn met het thema van de Dynamics-omgeving. Hierdoor past jouw Dynamics-omgeving steeds meer bij de huisstijl van je organisatie!

 

3. DOCUMENTEN DIRECT BESCHIKBAAR

Documenten die je achter een record hebt geüpload (met de Sharepoint integratie) zijn nu direct vanaf het formulier beschikbaar. Op het formulier zie je het gloednieuwe tabblad Documenten.

Vanaf dit tabblad kun je direct bestanden uploaden naar Sharepoint en gekoppeld worden aan de geopende record. Hiervoor hoef je het formulier niet meer te verlaten. Deze ogenschijnlijk kleine aanpassing scheelt je dagelijks tóch weer een aantal keren klikken!

4. VISITEKAARTJE SCANNEN

Via de mobiele app van Dynamics 365 is het nu mogelijk om een visitekaartje te scannen*. Hiermee worden alle gegevens die op het visitekaartje staan automatisch herkend en ingevuld op de juiste velden. Dit gebeurt door middel van OCR technologie (Optical Character Recognition). Het is een slimme manier om snel contactpersonen of leads aan te maken en het voorkomt menselijke fouten bij de gegevensinvoer.

*Op basis van AI-herkenning worden de meeste visitekaartjes in zijn geheel ingelezen.

5. VERBETERDE ERVARING BIJ HET SLUITEN VAN VERKOOPKANSEN

Het zogenoemde dialoogvenster dat je te zien krijgt bij het sluiten van Verkoopkansen was voorheen een statisch venster, waar je dus geen aanpassingen in kon aanbrengen.

Met de Oktober 2019 Update van Dynamics 365 wordt het mogelijk om deze vensters wél aan te passen naar wens.

 

6. VERBETERDE ERVARING BIJ HET KWALIFICEREN VAN LEADS

Bij het kwalificeren van potentiële klanten / leads krijg je nu de optie om een account, contactpersoon en/of verkoopkans aan te maken.

Voorheen had je hierin geen keuze en werd er automatisch een account, contactpersoon en verkoopkans automatisch aangemaakt. Vanaf nu heb je hierin meer vrijheid.

Bekijk de website van Microsoft voor een volledige lijst met nóg meer nieuwe functionaliteiten.

DYNAMICS 365 SLIMME START

Snel starten met het CRM voor het MKB.

Stephan.Steijger

Author Stephan.Steijger

More posts by Stephan.Steijger

Leave a Reply